Leverans - Frakt

Fraktkostnad per sändning
Schenker ombud: 99 kr
Till jobbet/företaget: 99 kr
Till monteringsverkstad: 99 kr
Hemleverans dag (till dörren): 199 kr

Leverans
Leveranstiden är normalt 1-3 vardagar.
Beställningar före 13.00 vardagar skickas normalt samma dag.
En orderbekräftelse skickas efter beställning och en leveransbekräftelse skickas
samma dag sändningen lämnat vårt lager.

Vi erbjuder flera olika fraktsätt;

-Schenker ombud: Sändningen skickas med Schenker och du aviseras via sms när försändelsen kan
hämtas ut på ditt närmsta Schenker ombud. Sök ditt närmsta ombud här >>
Normalt sker leveransen 1-2 vardagar efter sändningen lämnat vårt lager.
Beställningar före 13.00 vardagar skickas normalt samma dag.

-Hemleverans dag: Transportören (Schenker) tar kontakt med er och avtalar en tid för hemleverans
dagtid 07.00-17.00. Normalt sker leveransen 2-3 vardagar efter sändningen lämnat vårt lager.
Beställningar före 13.00 vardagar skickas normalt samma dag.
Sändningen kan även hämtas på Schenkers terminal efter överenskommelse.

-Till jobbet/företaget: Sändningen levereras av Schenker direkt till ett företag, t.ex. din arbetsplats. 
Skriv in företagets namn och adress som under "Ange annan leveransadress" i kassan. 
Vid leverans MÅSTE företaget vara bemannat vardagar 7-16.
Normalt sker leveransen 1-2 vardagar efter sändningen lämnat vårt lager.
Beställningar före 13.00 vardagar skickas normalt samma dag.

-Till monteringsverkstad: Sändningen levereras direkt till en monteringsverkstad för montering.
Välj önskad verkstad i kassan.
För monteringspriser och tidsbokning ber vi dig kontakta respektive verkstad för besked.
Normalt sker leveransen 1-2 vardagar efter sändningen lämnat vårt lager.
Beställningar före 13.00 vardagar skickas normalt samma dag.

Ej mottagna paket
Skulle paketet inte mottagas, så returneras varorna till oss.
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera
kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift,
för närvarande 500 kr.

Byte / Returer och Ångerätt
Enligt lagen om distans och hemförsäljning har du som kund, ångerätt upptill 14 dagar
från dagen då varan mottages. Detta förutsätter att varan är i oförändrat skick.
Returfrakten bekostas av kunden. Vid reklamation kontakta Dexon.se för instruktioner
info@dexon.se.

Kunder utanför Sverige
Vi har idag inget fraktavtal utanför Sverige men du kan handla hos oss och hämta ut
din sändning på det bussgodsombud innanför Sveriges gränser som passar dig.
Ange din hemadress som vanligt och bocka sedan i rutan för "alternativ leveransadress"
och ange där adressen till bussgodsombudet som du vill hämta ut din sändning på.
Klicka här för att hitta ditt närmaste ombud. Ombud finns t.ex. i Strömstad och Charlottenberg.
Observera att endast betalkort och förskottsbetalning fungerar om du ej är svensk medborgare.
Vid förskottsbetalning ange BIC/Nationellt ID för vår bank (Swedbank) som är: SWEDSESS
Sen anger du vårt internationell kontonummer (IBAN): SE6480000830480235320280